I JANUARI 2020 släpptes den första utgåvan av magasinet Framtidens hållbara matsystem med distribution i Dagens Industri. Projektet var ett samarbete mellan Heja Framtiden och mediehuset Agfo.
Under våren 2021 är det dags igen. Den här gången har vi inlett ett partnerskap med Livsmedelsföretagen, arbetsgivarorganisationen som samlar 800 medlemsföretag från Sveriges tredje största näring. Med branschen i ryggen tar vi återigen tempen på den svenska utvecklingen inom mat, teknik, jordbruk, förpackningar och handel.
Det fullmatade magasinet distribueras med Dagens Industri i mitten av april 2021, till 328 000 läsare. Målgruppen är beslutsfattare inom investeringar, näringsliv, politik och offentlig sektor, men innehållet träffar även de konsumenter som i slutändan formar morgondagens matsystem med sina plånböcker och vardagsrutiner.
Förutom det stora utskicket distribueras innehållet även på den nya sajten www.framtidenshallbara.se, som kommer att utvecklas tillsammans med magasinet.
Nu öppnar vi portarna för medverkan från aktörer inom alla delar av detta spännande ekosystem. Genom att synas i magasinet visar ni att ert företag vill vara en del av lösningen, en del av framtiden.
Kontakta projektledare Roland Wiklund på roland@rawcom.se för bokning och mer information.
Chefredaktör för magasinet är Christian von Essen, Heja Framtiden